Praktisk information

TELEFONTID LÆGE
I tidsrummet 8-9 kan lægerne træffes for akutte problemstillinger, svar eller opfølgning på prøver eller behandling og generelle lægelige spørgsmål.
 
TIDSBESTILLING og RECEPTFORNYELSER 
Foregår i tidsrummet 9.30-12 (9-9.30 kun akutte henvendelser).
Bemærk der kan ind imellem være kø/ventetid på telefonen, bruge derfor så vidt muligt hjemmesiden eller minlægeapp. 
 
E-MAIL KONSULTATION
Her kan bestilles medicin, tider og stilles korte og konkrete spørgsmål. Ikke til akutte problemstillinger, da ekons ikke altid besvares samme dag. 

 

VIDEOKONSULTATIONER
Der kan bestilles videokonsultation hos både læger og sygeplejersker. Vi sender en SMS til din telefon med link til direkte video. 


KONSULTATIONER
Kun efter forudgående aftale .
Der er afsat 15 min , du vil blive forespurgt om konsultationens emne, så vi kan være lidt forberedte. Er der flere emner end tiden tillader kan det være nødvendigt med en ny tid.
 
Akutte henvendelser efter kl. 12 og frem til kl. 16 vil på skift varetages af alle lægerne i Dokken .
 
VAGTLÆGE
Efter kl. 16 henvises der til lægevagten tlf.: 70150300

Her kan du læse vores cookiepolitik

VACCINATION 
Region Nordjylland står for sæsonvaccination med influenza og covid-19 fra 1.oktober. 

LÆGEATTEST VED SYGEMELDING

1. Mulighedserklæring, som vi anbefaler og foretrækker.
Formålet med en mulighedserklæring er at få arbejdstager tilbage på arbejdet hurtigst muligt. Arbejdsgiver og arbejdstager udfylder attesten sammen. Mulighedserklæringen medbringes herefter til konsultation ved lægen.
Friteksterklæringen giver ikke denne mulighed.

2. Friteksterklæring.
Vi udfærdiger ikke attester på mundtlig forespørgsel. Friteksterklæringer kræver en skriftlig anmodning fra arbejdsgiver. Begrundelsen for det er, at vi skal vide, hvilke informationer der ønskes samt hvortil attesten og regningen skal sendes. Der bør også argumenteres for, hvorfor mulighedserklæringen ikke ønskes anvendt. Attesten udarbejdes ved personligt fremmøde.

Disse attester er ikke omfattet af sygesikringen, og er derfor noget man betaler for. Når din arbejdsgiver beder om en af disse attester, er det arbejdsgiver, der betaler for attesten.
Enten skal du medbringe arbejdsgivers EAN-nummer, så vi kan sende en elektronisk regning, eller du kan lave aftale med arbejdsgiver om, at du betaler attesten, får en kvittering og arbejdsgiver refunderer til dig.
Vi sender ikke papirregning direkte til din arbejdsgiver.
Nogle arbejdsgivere forlanger, at du selv betaler for dokumentation for din sygdom.